איך לעשות כסף מסניקרס?

אם עד היום יצא לכם רק לקנות סניקרס יכול להיות שלא בדיוק שמתם לב לכל מה שמתרחש מאחורי הקלעים. תעשיית הסניקרס הפכה להיות תעשיה של מיליארדים ולא מעט אנשים התעשרו בזכותה. שואלים את עצמכם איך לעשות כסף מסניקרס? בואו נעשה לכם סדר.

עולם הסניקרס בדומה לשוק ההון

קנייה ומכירה של סניקרס, היא דומה מאוד לקניית ומכירת מניות. לצורך העניין, ניתן לקנות נעל בסכום מסוים, בין אם זה בחנות במחיר ריטייל (מחיר היישר מחנות רשמית), או במחיר ריסייל (קנייה בשנית מבן אדם או מחנות לא רשמית), ולחכות. לחכות למה?
לחכות שהנעל תיצור תאוצה מבחינת העניין בה. או בעצם יווצר “הייפ” סביב הנעל. כאשר הביקוש לנעל עולה, המחיר עולה. ועד כמה נייק או אדידס חכמות? מאוד. כי הן מייצרות כמות מוגבלת מאוד של נעליים. עם הזמן הביקוש עולה ואיתו ביחד המחיר עולה.
היום, כבר לפני שנעל יוצאת למכירה, יש לה מחיר ריסייל. הפלטפורמה הגדולה ביותר לקניית ומכירת נעליים היום היא “סטוק איקס”, ואין לה אף מתחרה אחרת. עד כדי כך, שהיא זאת שקובעת את מחירי הנעליים על פי מה שקורה בעולם. סטוק איקס = וול סטריט.

אז מה בפועל גורם למחיר של הנעל לעלות?

דוגמא פופלארית, היא כאשר מפורסם לובש נעל מסוימת ומעלה אותה לרשתות החברתיות, הביקוש לנעל תעלה, וכך גם המחיר. נייק למשל, מנצלת את כוחם של האושיות האלו, ויכולה לשלוט במחירי נעליים בעזרת הרשתות. זה קרה עם טראוויס סקוט ועליית נעלי הדאנקים שהיו בלי ביקוש גבוה במשך שנים רבות. וזאת הדוגמא הכי טובה לכך – נעלי הדאנקים היו קולקציה רחבה של נייק ולא נמכרו הרבה שנים. ה”הייפ” סביב הדגמים היה מאוד נמוך. נייק ניצלה את שיתוף הפעולה המוצלח עם הכוכב (שאז וגם היום, אחד הכוכבים הגדולים בעולם במוזיקה ובאופנה), ולקחה פרויקט איתו להעלאת המודעות לדגמים אלו.

אז איך מרוויחים כסף מסניקרס?

דגם של נעל יכול לעלות במחיר ולרדת בכל כמה דקות. אפשר לרכוש כמות נעליים בדגמים מסוימים, להמר שיווצר “הייפ” סביבן, ולחכות לעליית המחיר ולמכור. רק צריך להבין את מה לקנות ולא לרכוש סתם דגמים להשקעה. בנוסף, מידי פעם יש מציאות בשוק, תחפרו ותמצאו.